Vēsture

Motorvagonu depo „Zasulauks” vēsture sākas no 1950.gada 15.jūlija, kad tika parakstīts Latvijas dzelzceļa priekšnieka rīkojums Nr.413 sakarā ar Rīgas mezgla piepilsētas satiksmes posmu elektrofikācijas sākumu.

   

Jau 1950.gada 20.jūlijā pirmais elektrovilciens mašīnista Novikova V.A. vadībā veica pirmo reisu posmā Rīga-Dubulti.
Depo tika apgūta ekspluatācijas un remonta pieredze šādiem elektrovilcieniem: SR3А6М; ER2; ER2Т; ER2I, kā arī kontakt-akumulatoru elektrolokomotīvei VL-26.

 

Kopš 1957.gada depo uzsāka dīzeļlokomotīvju MG-1 ekspluatāciju. Turpmākajos gados depo tika ekspluatēti un veikti remontdarbi (ieskaitot pacelšanas remontu TR-3) šādām dīzeļlokomotīvēm: VME-1; TG-102; 2TEP-60; TEP-70.


Kopš 1958.gada depo „Zasulauks” ekspluatē un veic remontdarbus DP un DR1 sērijas dīzeļvilcieniem.

 

Kopš 1960. gada uzņēmums zināms kā lokomotīvju depo „Zasulauks”.

80-to gadu beigās lokomotīvju depo kļuva par vienu no lielākajiem pasažieru depo pēc pārvadājuma apjoma visā bijušajā Padomju Savienībā – summārais nobraukums 1988.gadā vien sastādīja 46,4 miljonus km. 1985.gadā depo strādāja vairāk kā 1600 cilvēki.

 

90-to gadu sākumā depo „Zasulauks” tika ekspluatēti 122 TEP-60 un TEP-70 sērijas dīzeļlokomotīves, (uz kuriem) ar kurām tika veikti pārvadājumi PSRS ziemeļrietumu daļā, kurus īstenoja 13 lokomotīvju depo brigādes.

Sakarā ar Latvijas dzelzceļa restrukturizāciju 1994.gadā dīzeļlokomotīves TEP-60 un TEP-70 kopā ar lokomotīvju brigādēm tika nodotas lokomotīvju depo „Rīga”.

1997.-1998.gadā tika modernizēta dīzeļvilciena DR1A spēka iekārta– tika uzstādīts firmas „MTU” dīzelis 8V396ТС14 un „L520r U2” tipa hidropārvads VOITH TURBO Nr.85.6189.10.

 

Kopš 1998.gada depo „Zasulauks” realizē atjaunošanas un remonta programmu AS „Pasažieru vilciens” ar MVRS kalpošanas termiņa pagarināšanu atbilstoši mūsdienu prasībām un pasažieru komforta līmenim.

1999.gadā uz lokomotīvju depo „Zasulauks” bāzes tika izveidotas 3 patstāvīgās organizācijas: motorvagonu ritošā sastāva „Zasulauks” remonta centrs, operatori – pārvadātāji: „Elektrovilciens” un „Dīzeļvilciens”, kuri 2002.gadā apvienojas AS „Pasažieru vilciens”.

Kopš 2003.gada AS „VRC Zasulauks” darbojas kā patstāvīgs uzņēmums, kas nodarbojas ar vilces ritošā sastāva tehnisko apkopi un remontu.

Laikā no 2005.-2007.gadam AS „VRC Zasulauks” veica elektrovilcienu remontdarbus TR-3 apjomā Oktobra dzelzceļam, dīzeļvilcienu remontdarbus KR1 un KR2 apjomā Kuibiševas dzelzceļam un Oktobra dzelzceļam, kā arī Igaunijas Republikas dzelzceļam.

Kopš 2006.gada AS «VRC Zasulauks» sadarbībā ar AS „RĪGAS VAGONBŪVES RŪPNĪCA” veic elektrovilcienu un dīzeļvilcienu modernizāciju. Pirmais un līdz šim nozīmīgākais modernizācijas projekts ar kalpošanas termiņa pagarināšanu tika veikts 68 elektrovilcienu vagoniem laikā no 2006.-2008.gadam.

Šobrīd AS „VRC Zasulauks” veic elektrovilcienu ER2, ER2T, ER2R, dīzeļvilcienu DR1 sērijas un manevru lokomotīvju TEM, TGM un TGK sēriju un to agregātu visu veida remontus, ieskaitot modernizāciju ar kalpošanas termiņa pagarināšanu līdz 15 gadiem, kā arī tehnisko apkalpošanu. Tāpat AS „VRC Zasulauks” veic dažādus pasūtījumus metālapstrādes un mašīnbūves nozarē.

© 2012 AS "VRC Zasulauks". Visas tiesības aizsargātas.